De UMCG-website toont YouTube-video’s. YouTube plaatst cookies als u die video’s bekijkt. Wilt u dat niet? Klik dan op "Liever niet”. U kunt de video’s dan niet bekijken. Daarnaast plaatsen we cookies op onze website om het gebruikersgemak van onze website te verbeteren.
De UMCG-website toont YouTube-video’s. YouTube plaatst cookies als u die video’s bekijkt. Wilt u dat niet? Klik dan op "Liever niet”. U kunt de video’s dan niet bekijken. Daarnaast plaatsen we cookies op onze website om het gebruikersgemak van onze website te verbeteren.
360° feedback vragenlijst voor alle medewerkers UMCG
De 360° feedback is een methode waarmee u feedback krijgt op uw functioneren. Wat uw sterke punten zijn en op welke punten u uw werk beter kunt doen. U krijgt die feedback van mensen met wie u samenwerkt en voor wie u werkt. Door de verschillende perspectieven te combineren, ontstaat er een zo compleet mogelijk beeld van uw functioneren, dat wordt weergegeven in een persoonlijk rapport.
Gedragscompetenties
Een 360° feedback vragenlijst voor alle medewerkers UMCGop basis van relevante gedragscompetenties voor elke UMCG-medewerker, plus een aantal open vragen.
Aanvaardt verantwoordelijkheid voor geleverde diensten en eventueel gemaakte fouten
Begrijpt en gebruikt de informele kanalen van de organisatie
Benut de inbreng van anderen in het eigen denkproces
Blijft effectief functioneren onder tijdsdruk
Blijft goed functioneren onder snel veranderende of belastende omstandigheden
Blijft kalm bij tegenspel of persoonlijke verwijten
Blijft meedenken en levert bijdragen, ook wanneer er sprake is van een direct eigen belang
Doet iets om spanningen in een groep te verminderen
Evalueert regelmatig de eigen aanpak en wat daarin anders en beter zou kunnen
Formuleert concrete en meetbare resultaten die bereikt moeten worden
Gebruikt zonodig verschillende communicatieniveaus
Geeft collega`s op constructieve wijze feedback
Geeft een helder beeld van wederzijdse verwachtingen
Grijpt kansen
Handelt anticiperend in plaats van afwachtend
Handelt consequent volgens de beroepscode: wijst ander beroepsmatig optreden af
Herstelt zich snel bij tegenslag of teleurstelling
Houdt aan normen vast, ook wanneer dit voor zichzelf nadeel, spanning of conflicten met zich meebrengt Houdt bij het werk rekening met verschillen in bedrijfscultuur
Houdt duidelijk rekening met positie en karakter van gesprekspartners
Houdt rekening met zaken die op de langere termijn spelen
Houdt zich aan de met de patiënt/klant gemaakte afspraken
Is aanspreekbaar op eigen gedrag en/of gemaakte fouten
Is op de hoogte van gebeurtenissen in andere delen van de organisatie en houdt daar rekening mee
Kiest gemakkelijk verschillende werkwijzen om eenzelfde doel te bereiken
Laat zien over een reëel inzicht in de eigen sterke en minder sterke punten te beschikken
Maakt geen misbruik van macht, voorkennis of persoonlijke informatie
Meldt gemaakte fouten en neemt uit eigen beweging stappen om de schade te verminderen
Neemt het voortouw in discussies
Neemt verantwoordelijkheid voor eigen handelen
Raakt bij ernstige storing of fout niet in paniek
Reageert in taal en lichaamshouding persoonlijk en betrokken
Reageert snel en adequaat op verzoeken van patiënten/klanten
Spant zich in een proces weer op gang te brengen of te versnellen
Stapt af van een vooraf gemaakt plan om een beoogd effect beter of eerder te bereiken
Stelt een realistisch actieplan op, benoemt de benodigde middelen, tijdpad, mensen, etc.
Stelt gezamenlijk belang boven eigen belang
Stelt relevante prioriteiten en werkt volgens plan
Treft in een verwarde situatie maatregelen om orde op zaken te stellen
Verandert op het juiste moment van gedrag bij weerstand
Vraagt feedback aan collega`s en reageert daarop adequaat
Vraagt om persoonlijke feedback en doet er wat mee
Vraagt uit zichzelf om nadere informatie
Ziet en begrijpt (on)uitgesproken behoeften van andere teams of organisatieonderdelen
Zorgt voor goede communicatie over ontwikkelingen en beslissingen naar alle belanghebbenden, ook buiten het eigen team