Het onderwijsprogramma van de leerroute spoedeisende hulp verpleegkundige bestaat uit verschillende onderwijseenheden en is een vervolg op de Basismodule Acute Zorg (BAZ). Tijdens de klassikale onderwijsactiviteiten staat het verpleegkundig proces en klinisch redeneren centraal. Hierbij krijg je de kans om met behulp van diverse casuïstiek en interactieve opdrachten betekenis te geven aan de opgedane kennis. Dit zorgt ervoor dat je als verpleegkundige in staat bent om informatie te verzamelen bij de patiënt op basis van observaties en metingen, vervolgens het probleem vast te stellen en de gewenste uitkomsten te bepalen. Daarnaast leer je om noodzakelijke interventies te plannen en deze te evalueren om te bepalen of de gewenste uitkomst is bereikt.
Klinkt dit als iets voor jou? Meld je dan aan voor de uitstroom Spoedeisende Hulp!
De bouwstenen voor het CZO erkend verpleegkundig vervolgonderwijs zijn EPA’s. EPA staat voor Entrustable Professional Activity, dat wil zeggen een: ‘toe te vertrouwen beroepsactiviteit’. Deze beroepsactiviteiten zijn beschrijvingen van het dagelijks werk van een zorgprofessional binnen een bepaalde context. Door EPA's als basis te gebruiken ontstaan er flexibele leerroutes, omdat niet iedere praktijk hetzelfde is. Daardoor kunnen zorgorganisaties professionals flexibel inzetten om in te spelen op de veranderende zorgvraag en wisselende capaciteitsbehoefte. Hierdoor zijn zorgorganisaties én professionals klaar voor de zorgvraag van morgen.