Programma
Cursusdata
Meer informatie over de cursusdata volgt.
Leren-leren en zelfgestuurd leren zijn kernbegrippen in de opleiding. Ze komen nadrukkelijk aan de orde en worden consequent verwerkt in de werkvormen en toetsing. Ook wordt er een relatie gelegd tussen de rol van de praktijkopleider, de organisatie en de maatschappelijke ontwikkelingen. De competenties, zoals gesteld in het functieprofiel voor de functie van praktijkopleider, lopen als een rode draad door de opleiding. In deze opleiding worden de volgende onderwerpen behandeld:
- de praktijkopleider als professionele beroepsbeoefenaar;
- de STAR(R) gesprekstechniek in de praktijk;
- toetsen en beoordelen;
- intervisie;
- methodiek/didactiek van het begeleiden;
- communicatieve vaardigheden en coachen;
- de praktijkopleider in de organisatie;
- verandermanagement;
- innovatie en ontwikkeling.
Meer informatie over het uitgebreide programma volgt.
Toetsing
Er zijn verschillende toetsingsmomenten gedurende de opleiding. Deze bestaan onder andere uit opdrachten, een assessment communicatieve vaardigheden, presentaties en een portfolio.
Accreditatie
Deze opleiding is geaccrediteerd door de Accreditatiecommissie van het Kwaliteitsregister Verpleegkundigen & Verzorgenden. Het aantal accreditatiepunten vind je in het online Kwaliteitsregister.