Veelgestelde vragen

 
 
Heb je een vraag over je Wenckebach account, of over de inschijving of betaling van een cursus?  Hieronder vind je de meestgestelde vragen met antwoorden op een rij. 

Account

Met een Wenckebach account kun je je inschrijven voor opleidingen, cursussen en bijeenkomsten van het WIOO. Daarnaast kan er een elektronische leeromgeving (Brightspace) aan jouw account gekoppeld worden waarmee inzage in roosters, e-learning en gedeelde documenten mogelijk is. Veelgestelde vragen over dit account:
  • Als je een account aanmaakt, dan volgt er een link per e-mail om het account te activeren. Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan de spam folder van je e-mail inbox.  Krijg je een melding dat je account al geactiveerd is? Dan kun je inloggen
    • Ga naar het inlogscherm;
    • Log in met de gegevens van jouw Wenckebach account;
    • Klik op [Mijn Profiel] rechtboven in het scherm;
    • Klik op Wijzig. Je kunt nu persoonlijke gegevens wijzigen.
    • 'Er is al een account met jouw e-mailadres' : klik op 'inloggegevens vergeten' om accountnaam en wachtwoord op je e-mailadres te ontvangen.
    • 'De opgegeven inlognaam bestaat reeds in het bestand': kies een nieuwe loginnaam.
    • 'Dit account is nog niet geactiveerd': neem contact op met de Onderwijsadministratie
    • Ga naar het inlogscherm;
    • Klik op 'Account aanvragen' en vul de gevraagde gegevens in;
    • Je ontvangt direct een e-mail met daarin een link [Activeer hier uw account] om het account te activeren. Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan het spam folder van je e-mail inbox;
    • Zodra het account is geactiveerd, opent zich het scherm 'Uw account is geactiveerd' met de link [Klik hier om in te loggen met jouw nieuwe account];
    • Het scherm 'Inloggen met mijn Wenckebach account' verschijnt en je kunt inloggen;
    • Ga naar [Mijn profiel] om persoonlijke gegevens aan te vullen of te wijzigen.

Betaling

Veelgestelde vragen over de betaling van een scholing of cursus :
  • Wanneer je je inschrijft voor een scholing dan zijn er vier verschillende betaalwijzen mogelijk: 

    ​Fact​​​​uur

    Wanneer je de scholing zelf betaalt, kies dan voor de optie 'factuur' en vul je privé gegevens in. Betaalt jouw werkgever (niet het UMCG) voor de scholing? Vul dan de instellings- of bedrijfsgegevens in. Vul tevens een referentie (bv. kostenplaats) in. De factuur wordt na startdatum van de scholing per post gestuurd.

    Koste​​nplaats (alleen UMCG-medewerkers)

    Wanneer je kiest voor 'betalen via kostenplaats', vraag dan eerst een akkoord van je leidinggevende. Om de inschrijving te voltooien moet ook het e-mailadres van de leidinggevende ingevuld zijn. Jouw leidinggevende ontvangt dan een e-mail waarin hij/zij wordt gevraagd de inschrijving goed te keuren en de kostenplaats op te geven.​

    Persoonlijk Budget (alleen UMCG-medewerkers)

    Je kunt ervoor kiezen de kosten van de scholing te verrekenen met je Persoonlijk Budget. Je betaalt de factuur en declareert deze vervolgens via InSite.

    Functiegebonden Kosten Budget (alleen UMCG -medisch specialisten)

    Je kunt ervoor kiezen de kosten van de scholing te verrekenen met je Functiegebonden Kosten Budget. Je betaalt de factuur en declareert deze vervolgens via InSite.

    Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze financiële administratie

  • ​Wanneer je niet bij het UMCG werkt en de scholing zelf betaalt, kies dan voor de optie 'factuur' en vul je privé gegevens in. Betaalt jouw werkgever voor de scholing? Vul dan de instellings- of bedrijfsgegevens in. Vul tevens een referentie (bv. kostenplaats) in. De factuur wordt na startdatum van de scholing per post gestuurd.

    Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze financiële administratie
  • ​Heb je een factuur ontvangen maar klopt er iets niet? Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze financiële administratie
  • Tijdens het doorlopen van het inschrijfformulier loop je vast bij de afronden van de betaling:

    • Probeer het nogmaals door het venster te sluiten en een nieuw venster te starten;
    • Zoek de scholing op en doorloop nogmaals het formulier;
    • Indien je nog steeds vastloopt bij het afronden van de betaling:

    Maak dan een print screen (crtl + alt + prin scrn) van het scherm en stuur deze naar het secretariaat die de scholing aanbiedt. Het mailadres staat op het tabblad 'Meer informatie' van de desbetreffende scholing bij het cursusaanbod

  • Je hebt de betaling afgerond maar ontvangt een e-mail waarin staat dat de transactie niet voldaan is. Stuur deze e-mail naar het secretariaat die de scholing aanbiedt. Het e-mailadres staat op het tabblad ‘Meer informatie’ van de desbetreffende scholing bij het cursusaanbod
  • ​Als UMCG-medewerker kun je kiezen uit de volgende drie betalingsmogelijkheden: kostenplaats, persoonlijk budget of factuur.  

    Kostenplaats

    Wanneer je kiest voor 'betalen via kostenplaats', vraag dan eerst een akkoord van je leidinggevende. Om de inschrijving te voltooien moet ook het e-mailadres van de leidinggevende ingevuld zijn. Jouw leidinggevende ontvangt dan een e-mail waarin hij/zij wordt gevraagd de inschrijving goed te keuren en de kostenplaats op te geven.​

    Persoonlijk budget of functiegebonden kosten budget

    Je kunt ervoor kiezen de kosten van de scholing te verrekenen met het Persoonlijk Budget of je Functiegebonden kosten budget (medisch specialisten). Je betaalt de factuur en declareert deze vervolgens via InSite. Op het moment dat het bedrag verrekend is ,wordt het saldo op je salarisstrook aangepast.

    Factuur

    Wanneer je de scholing zelf betaalt, kies dan voor de optie 'factuur' en vul jouw privé gegevens in. De factuur wordt na de startdatum van de scholing per post toegestuurd.

    Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze financiële administratie

Inschrijving cursus accorderen (UMCG intern)

Als leidinggevende ontvang je een mail 'Verzoek accorderen inschrijving'. Hoe te handelen? 
  • Als leidinggevende ontvang je een mail 'Verzoek accorderen inschrijving'. Hoe te handelen?

    • Je controleert of de aanvraag van betrokkene klopt, zowel de aangevraagde opleiding/cursus als de betaalwijze;
    • Klik op de link Beoordeel hier de inschrijving in de e-mail; 
    • Vul op het beoordelingsscherm alle velden volledig in en klik vervolgens op de knop [Akkoord] of [Niet akkoord]

    NB: Als je niet akkoord gaat, graag ook de reden hiervoor opgeven (b.v. u heeft geen toestemming gegeven of de betaalwijze klopt niet). Zowel de leidinggevende als de aanvragende cursist ontvangen een e-mail met het resultaat van jouw beoordeling.

Heb je nog vragen?

Staat uw antwoord er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.

Wenckebach Instituut voor Onderwijs en Opleiden 
Helpdesk